6a-luokalle menestystä Hese-kisassa

6A-luokka osallistui Hese-kisaan 10.4.2024 . Hese-kisa on 5.–6.-luokkalaisille tarkoitettu yleisurheilun joukkuekilpailu, johon voi osallistua koko luokka. Kilpailussa suoritetaan neljä lajia, joissa kerrallaan on mukana 12 oppilasta (6 tyttöä ja 6 poikaa).

Hippokselle saavuttuamme oli joukkueiden esittely ja tämän jälkeen sukkulaviesti. Luokkamme taisteli upeasti lajissa toiseksi.

Pituushypyssä mahtavan kannustuksen saattelemana jokainen oppilas saavutti hienon tuloksen ja voitimme tämän lajin. Mukaan mahtui myös koko kisan parhaita suorituksia ja useampi luokkamme oppilas palkittiin vielä henkilökohtaisin mitalein.

Junnukeihäs oli lajeista haasteellisin, koska harjoitusta lajiin emme juurikaan olleet tehneet. Onneksi ennen kisalajia pääsi kokeilemaan ja harjoittelijamme Vili oli liikunnan erikoistuja ja hän hienosti koutsasi kokematonta kisaryhmäämme parhaaseen suoritusvireeseen. Tässäkin lajissa tuli huikeita yllätyssuorituksia, jotka palkittiin myös mitalein. Tässä lajissa viides sija.

Viimeiseen pitkään viestiin lähdimme pisteen etumatkalla seuraavaan osallistujaan. Viesti oli huimaa taistelua kierros kierrokselta kohti johtopaikkaa. Harmillinen vaihtohässäkkä sotki sen verran rytmiä, että pahin kilpailijajoukkue pääsi livahtamaan ohi. Loppusuorataistelusta huolimatta sijoitus oli toinen.

Kilpailu päättyi siis tasatulokseen. Sääntöjen mukaan viimeisen kisan sijoitus ratkaisi lopputuloksen ja tulisesta taistelusta huolimatta kaulaamme ripustettiin hopeiset mitalit.

Luokka kannusti upeasti toisiaan. Kaikki oppilaat tekivät parhaansa ja taistelivat yhteisen tuloksen eteen. Hienoa tekemistä jokaiselta. Heikki-opettajalla oli syytä olla ylpeä omasta ryhmästään.