Muuttolintujen kevät - kakkosluokat linturetkellä

Keski-Suomen LUMA-keskus järjesti Norssin kaikille topuille todella mukavan linturetken tiistaina 9.4.2024. Lähdimme heti aamusta Kampukselle kävelylle lintuja kuuntelemaan ja katselemaan. Ja totta tosiaan, lintuja oli liikkeellä paljon ja saimme bongattua melkein 20 eri lajia. Käytimme apuna myös Jyväskylän yliopistossa kehitettyä Muuttolintujen kevät -appia, joka tunnistaa lintulajit niiden ääntelyn perusteella. Sinitiaisia ja peippoja oli sillä hetkellä Kampuksen alueella paljon ja ohjelma tunnisti myös mustarastaan kauniin laulun, vaikka näköhavaintoa emme siitä saaneetkaan. Retken lopuksi kokoonnuimme Yliopiston kirjaston Lähde-saliin kokoamaan havaintojamme ja kokemuksiamme. Oli mahtava retki! Kiitämme Kolisevan Anniinaa järjestelyistä ja kaikkia asiantuntevia ja mukavia linturetkioppaitamme.  Suosittelemme myös kaikille tuota sovellusta omaan puhelimeen ladattavaksi. Luonnossa liikkuminen muuttuu silloin entistäkin hauskemmaksi!

muuttolintu2.jpg