Snow:bit-kerhossa harjoiteltiin STEAM-taitoja

Viidesluokkalaisten Snow:bit-kerhon projektissa harjoiteltiin moipuolisesti STEAM-taitoja ( Science- Technology - Electronic- Art- Mathematics). Projekti yhdisti rakentelua, vanerin taivuttamista, matematiikkaa, fysiikkaa (nopeus, kiihtyvyys, kitka), Microbit-ohjelmointia ja monilukutaitoa. Tärkeintä oli kuitenkin yhteistyö ja yhdessä tekeminen.

Snow:bit-kelkkoja testattiin erilaisissa sääolosuhteissa, ja niiden nopeus ja ohjautuvuus olivat parhaimmillaan rapsakalla hankikannolla. Kelkkojen ohjelmointi ja tuunaus jatkuvat edelleen lumella tehtyjen havaintojen perusteella. Erityisesti kaukosäätimen ohjelma kaipaa hienosäätöä, ja kelkan peräsimen malli vaikuttaa olennaisesti ajamisen vakauteen.

Jyväskylän Normaalikoulu on mukana FCLab.fi -hankkeessa (Future Classroom Lab), jossa kehitetään uusia oppimisympäristöjä, opetusteknologiaa ja pedagogiikkaa. Snow:bit on norjalaisen yrityksen @gomakekit innovaatio, ja tämä kehityspilotti tehtiin Norssien FCLab.fi-verkoston kouluissa.

snow1.jpg