Tutkijoiden yö pe 29.9.2017 - ohjelmaa koululaisille!

Vuoden suurin tiedetapahtuma kutsuu koululaiset yliopiston kampuksille syyskuun viimeisenä perjantaina 29.9.

Jyväskylän yliopistossa järjestettävässä Tutkijoiden yö –tapahtumassa toivotetaan tervetulleeksi kaikki tieteestä kiinnostuneet.

Jyväskylän koululaisille tapahtuma tarjoaa jos jonkinlaista hauskaa ja opettavaa ohjelmaa.

Luonnontieteet ja kuvataide törmäävät Jyväskylän taidemuseon ”Sata vuotta, tuhat tulkintaa” – näyttelyssä, ja omassa luokassa on mahdollista päästä keskustelemaan, vertailemaan kokemuksia ja kehittämään kielitaitoa muissa maissa opiskelevien oppilaiden kanssa. Kouluryhmille suunnattua, myös oppiainerajoja ylittävää ohjelmaa löytyy sekä alakouluikäisille että jo varttuneemmille koulunkävijöille. Lapset pääsevät esimerkiksi tutustumaan evoluutioon keräämällä karkkisaaliita tai ohjelmoimaan pahvista rakennettuja robotteja.

Pyydämme niin opettajia, ohjaajia kuin perheitäkin tutustumaan ohjelmatarjontaan, jota yliopiston tutkijat ovat lapsia varten koostaneet. Moni ohjelma vaatii ennakkoilmoittautumisen, joten ilmoitathan ryhmäsi ohjelmaan ajoissa. Verkkosivustolta löytyvä ilmoittautuminen aukeaa viikolla 33.

Tutkijoiden yö on Euroopan laajuinen suurelle yleisölle suunnattu tiedetapahtuma, jota vietetään vuosittain syyskuun viimeisenä perjantaina. Yhden päivän, illan ja yön aikana lapset, nuoret, aikuiset ja seniorit pääsevät tutustumaan tieteeseen esitysten, työpajojen, tutkijatapaamisten ja luentojen kautta. Viime vuonna Jyväskylän Tutkijoiden yöhön tutustui yli 5000 kävijää. Tapahtumiin on vapaa pääsy.

Lisätietoa tapahtumasta verkkosivuillamme www.jyu.fi/tutkijoiden-yo sekä facebookissa.

Yhteystiedot:
Janne Pakarinen