Unkarin suurlähettiläs vieraili Norssilla

Kulunut viikko on ollut Norssilla kansainvälinen. Parin lyhytkestoisen vierailijaryhmän lisäksi olemme saaneet pitää vierainamme Erasmus+ -vaihdon kautta tulleita unkarilaisia lukiolaisia ja opettajia koko viikon ajan. Opettajat 'varjostivat' suomalaisten kollegojensa työtä (job shadowing) ja lukiolaiset kulkivat oman koulun opiskelijoiden mukana oppitunneilla.

Perjantaina saimme yllättäen myös arvovieraan, kun Unkarin suurlähettiläs Klára Breuer saapui koululle. Hän pääsi seuraamaan pihalla unkarilaisten opiskelijoiden pitämää tanssituntia. Rytmikkään musiikin ja iloisen kannustuksen siivittäminä suomalaiset saivat tutustua perinteisiin unkarilaisiin tansseihin. Tanssien jälkeen suurlähettilään delegaatio pääsi koulukierrokselle lukion rehtorin ja opiskelijaoppaan johdolla.