Apua koulunkäyntiin -sivusto avattu

Jos lapsella on hankaluuksia koulunkäynnissä, apua on saatavilla, liittyipä vaikeus oppimiseen, tarkkaavuuteen, tunne-elämään tai fyysiseen vointiin.

Apua koulunkäyntiin Keski-Suomessa –sivuille on koottu tietoa ja vinkkejä tavoista ja menetelmistä, joilla voidaan kotikonstein helpottaa lapsen koulunkäyntiä. Vinkkejä on niin lapsille kuin vanhemmille esimerkiksi siihen, kuinka voi helpottaa lukemisen tai kirjoittamisen harjoittelua. Sivuilta löytyy myös perustietoa, millaista apua on saatavilla koulunkäyntiin koulusta tai muualta. Nettisivuilla opastetaan, miten ohjautua tarvittaessa oikeaan palveluun. Arviointi- ja tukipalvelukuvaukset ja linkit kattavat Keski-Suomen alueen.

Jyväskylän perheneuvolan ja Niilo Mäki Instituutin ylläpitämä Lastentutkimusklinikka on julkaissut nettisivut www.apuakoulunkayntiin.fi. Sivut on työstetty Jyväskylän kaupungin, Keski-Suomen sairaanhoitopiirin, Valterin Oppimis- ja ohjauskeskus Onervan ja Niilo Mäki Instituutin yhteistyönä. Tavoitteena on saada Apua koulunkäyntiin Keski-Suomessa -sivut niin lasten ja nuorten perheiden kuin ammattilaisten käyttöön.

Yhteistyöterveisin Lastentutkimusklinikan väki

>>> http://www.apuakoulunkayntiin.fi